Przez ostatnich kilka lat pracowałem jako sprzedawca w jednej z Wrocławskich księgarni. Bardzo dużą wagę przykładano tam do odpowiedniej obsługi klienta. Miał zawsze pierwszeństwo przed resztą zajęć. Właściciel skupiał się na odpowiednim podejściu.
Kiedy zostałem kierownikiem sprzedaży w kolejnej firmie postanowiłem wykorzystać posiadane doświadczenie w zawodzie, kierownik ds. sprzedaży Wrocław. Zależało mi jednakże w równym stopniu na obsłudze klienta, co stworzeniu zgranego i wydajnego zespołu. Szczegóły funkcjonowania naszego zespołu omówiłem początkowo na jednym ze spotkań. Niebawem jednak wspólnie doszliśmy do wniosku, że takie spotkania przydałyby się częściej. Teraz widujemy się raz w tygodniu, omawiamy strategie i postępy, analizujemy działalność konkurencji i wspólnie staramy się znaleźć rozwiązanie sytuacji, które sprawiają nam trudności.
Dzięki właściwemu podejściu do moich pracowników szybko zyskałem uznanie. Spotkania pozwoliły mi lepiej zrozumieć ich postępowanie, mam także większy wpływ na motywowanie ich do wydajniejszej pracy. Profesjonalna sprzedaż zależy od atmosfery jaka panuje na najwyższych szczeblach a ja staram się, żeby była jak najlepsza.
Dodaj komentarz