Marketing okiem kierownika

Na czym najbardziej zależy kierownikowi sprzedaży w firmie? Na zwiększeniu sprzedaży oczywiście.

– Do niedawna wszystkie kwestie związane z marketingiem przeznaczone były dla specjalistów. Coraz częściej jednak zatrudnia się na stanowisko specjalisty ds. marketingu osoby z nikłą znajomością zagadnień promocji i reklamy. Oczywiście ma to znaczące odbicie na wyniki sprzedaży jednak kierownicy nie skupiają na tych kwestiach należytej uwagi- zauważa Olga zastępca kierownika ds. sprzedaży Gliwice.

– Wynika to moim zdaniem częściowo z niechęci kierowników do dysponowania funduszami firmy. Marketingowcy oczekują od firmy coraz większych pieniędzy, natomiast firmy boją się je inwestować nie znając efektu finalnego. Kierownicy chcieliby widzieć konkretny plan, gwarantujący określone wyniki sprzedaży zamiast obietnic dawanych im przez marketingowców- tłumaczy pan Paweł, specjalista ds. reklamy.

– Wszystko sprowadza się do kwestii wzajemnego zaufania. Kierownicy nie mają go dla marketingowców, ci z kolei nie wierzą, że otrzymają potrzebne im fundusze na realizację planu marketingowego i tworzy się z tego sytuacja bez wyjścia- podsumowuje pani Olga.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *