Być lepszym od konkurenta

Niedawno koleżanka uczestniczyła w procesie rekrutacyjnym na stanowisko kierownicze w Olsztynie. To jeden z największych ośrodków edukacyjnych w województwie warmińsko- mazurskim w związku z czym panowała duża konkurencja. Wśród pytań jakie jej zadano było kilka podchwytliwych. Poproszona o to by podała przykład kiedy ostatnio jej praca była krytykowana odpowiedziała, że stara się pracować jak najlepiej. Jeśli jednak ktoś krytykuje jej pracę oznacza to, że nie dostrzega jej zaangażowania i wysiłku i nie zasługuje na takiego pracownika jak ona, kierownik ds. sprzedaży Olsztyn. Nie dostała pracy.

Chcąc sprawdzić jak kandydaci radzą sobie ze stawianymi przed nimi zadaniami rekruterzy pytają często o zagadnienia związane z podejmowanym zawodem np. w jakim czasie zbuduje swoją wiarygodność w zespole, czy po jakim czasie będą w stanie zobaczyć efekty twojej pracy?

Ważne by nie traktować tych pytań jako ataku na siebie, tylko skupić się na tym co chcą usłyszeć prowadzący rozmowę. Rozmowa służy wykazaniu jak kandydaci radzą sobie w relacjach z innymi. Zawsze jednak chodzi o to, by być lepszym od konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *