Analiza konkurencji

Kiedy kierownik sprzedaży z naszego działu zlecił mi przygotowanie analizy sytuacji na rynku konkurencji na początku się przestraszyłam- opowiada Marta z Bydgoszczy- Znałam się na sprzedaży, jednak teraz kierownik miał w planach zmianę całej strategii sprzedaży i od mojej analizy wiele zależało. Nie dałam się jednak pokonać przez strach, kierownik ds. sprzedaży Bydgoszcz.

Przeczytałam kilka książek, przeszukałam dostępne w internecie strony dotyczące analizy rynku i z pełnym zaangażowaniem przystąpiłam do pracy. Zaczęłam od przygotowania zestawienia naszych największych konkurentów na rynku, oceniłam do jakich grup kierują swoją ofertę i jak w zestawieniu z nimi kształtuje się nasza firma. Przeanalizowałam ich ofertę handlową, porównując ją do dostępnych u nas produktów. Przeprowadziłam także badania rynkowe wśród klientów, chcąc sprawdzić jak odbierają naszą konkurencję, czego ich zdaniem jej  brakuje a co najbardziej cenią.

Istotna okazała się również kwestia strategii marketingowej, promocji i rabatów oferowanych przez konkurencję, z którą przyszło nam się zmierzyć. Było to trudne, ponieważ nasza konkurencja działała na rynku dłużej od nas. Jednak po uzgodnieniu kilku kwestii z kierownikiem naszego działu, udało się wygospodarować dodatkowe środki na działania promocyjne. Dzięki wykonaniu tego zadania poczułam się bardziej doświadczona, zrozumiałam ile zależy od zaangażowania pracowników. Okazało się, że przy współpracy wszystkich, firma z łatwością poradzi sobie z konkurencją- kończy Marta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *