Praca na stanowisku kierownika przypomina rolę stratega na wojnie. Jego zadaniem jest znalezienie takiego rozwiązania, które zapewni firmie maksimum zysków przy minimalnych stratach. Dodatkowo każdy kierownik podejmując walkę wystawia się na atak ze strony konkurencji czy nawet własnego zespołu. W tym zawodzie zawsze istnieje ryzyko porażki. Oznacza ono jednak także wiążące się z tym ryzyko utraty pracy o czym przekonał się pracujący w Radomiu pan Adam.
Opracował strategię mającą zapewnić firmie wejście na nowy rynek. Przez kilka tygodni opracowywał agresywną strategię marketingową. Przeprowadził szczegółową analizę sytuacji na rynku, dokładnie wiedział czego oczekują klienci. Swoimi planami dzielił się na bieżąco ze swoim zespołem. Ryzyko było ogromne, z czego pan Adam doskonale zdawał sobie sprawę. Był jednak przekonany, że pomyślał o wszystkich zagrożeniach i na wszystkie jest przygotowany.
W dniu wejścia firmy na nowy rynek wybuchł skandal a pan Adam został oskarżony przez media o powielanie błyskotliwych pomysłów konkurencji. Cios padł z najmniej oczekiwanej strony- własnego zespołu, kierownik ds. sprzedaży Radom. Okazało się, że jeden z pracowników podzielił się błyskotliwą strategią swojego szefa podczas spotkania z przyjaciółmi. Tamci przekazali informację dalej i pomysł dotarł do konkurencji.
Dodaj komentarz