Wymagania wobec pracownika

Wobec kandydata na stanowisko kierownicze firma stawia często duże wymagania oczekując określonych kompetencji osobowościowych, czy znajomości kilku języków.

-Po co kierownikowi kilkuletnie doświadczenie w zawodzie czy znajomość rynku? Czy tego wszystkiego nie można się nauczyć? Czy firma nie powinna inwestować w rozwój swojego pracownika?- pyta Iwona z Kielc.

Owszem większe firmy inwestują w swoich pracowników. Mniejsze często od razu oczekują, że to pracownik będzie wpływał na rozwój firmy. Wiąże się to bezpośrednio ze środkami jakie większe firmy przeznaczają na dokształcenie swoich pracowników, kierownik ds. sprzedaży Kielce. Widząc potencjał kandydata chętniej także decydują się na jego rozwój. Rzadko jednak na stanowiska kierownicze zatrudnia się świeżo upieczonych absolwentów. Dla pracodawcy bardzo istotne są dotychczasowe osiągnięcia nawet jeśli nie są ściśle związane z zawodem. Niezmiernie ważna jest także biegła znajomość języka angielskiego. Wynika to ze specyfiki zawodu kierownika, który stanowi wizytówkę firmy, jej reprezentanta. W poczet jej zadań wchodzić będą relacje międzynarodowe. W tej kwestii żadna firma nie zdecyduje się na podjęcie ryzyka z jakim wiąże się zatrudnienie kandydata bez znajomości języka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *