Nadzorowanie sieci sprzedaży wymaga precyzyjności. Kiedy zostałem kierownikiem sprzedaży przydzielono mi dział skupiający się na relacjach B2C- mówi pan Michał kierownik ds. sprzedaży Elbląg. Z racji specyfiki takich relacji- dotyczących w głównej mierze transakcji internetowych czy elektronicznych- niezwykle trudne wydało mi się na początku zapanowanie nad zespołem współpracowników.
Relacje z klientem oparte są na zapewnieniu pełnej obsługi a więc: przygotowaniu ciekawej oferty, realizacji zamówień, umożliwieniu rozmaitych form płatności czy odbioru towaru. Ponieważ relacje te skupiają się głównie na działalności sklepów internetowych, brak bezpośredniej relacji z klientem może utrudniać poznanie jego oczekiwań. Dlatego niezwykle istotna jest kwestia prezentowanej oferty opartej na przeprowadzonych wcześniej badaniach rynku. Relacje B2C dają oczywiście wiele korzyści, między innymi umożliwiając globalny zasięg czy pełną dostępność oferty handlowej. Opracowując we właściwy sposób strategię marketingową, platforma B2C może nawet kilkukrotnie podnieść naszą sprzedaż. Poznając specyfikę tego typu relacji udało mi się w odpowiedni sposób zmotywować mój zespół i dwukrotnie zwiększyć naszą sprzedaż- dodaje na koniec pan Michał.
Dodaj komentarz