Kierownik ds. Sprzedaży to osoba, która zarządza zespołem sprzedaży. Do podstawowych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: analiza raportów i prognoz dotyczących rynku i weryfikacja planów sprzedaży, tworzenie strategii sprzedaży firmy, poszukiwanie nowych rynków zbytu, nadzór nad prawidłowością zawieranych umów oraz sporządzanie raportów, realizacja powierzonych planów sprzedaży, zarządzanie zespołem, utrzymywanie relacji z kluczowymi klientami.
Kierownik ds. Sprzedaży musi mieć wykształcenie wyższe ekonomiczne lub techniczne, a także znać w stopniu dobrym język angielski i obsługę komputera. Poza tym pracownik ten musi znać międzynarodowe i polskie standardy rachunkowości, przepisy prawa podatkowego oraz umieć kierować kapitałem ludzkim, i posiadać wiedzę z zakresu sprzedaży i marketingu. Mile widziane kilkuletnie doświadczenie w zakresie sprzedaży. Osoba na tym stanowisku powinna także cechować się, m.in.: dużą komunikatywnością, samodzielnością i zaangażowaniem w wykonywane obowiązki oraz umiejętnościami negocjacyjnymi, a także dokładnością, kreatywnym rozwiązywaniem problemów, bardzo dobrą organizacją pracy i umiejętnością zarządzania zespołem oraz odpornością na stres.
Dodaj komentarz