Praca kierownika sprzedaży to ciągła walka o klientów, a także o utrzymanie właściwego poziomu sprzedaży w konkretnym dziale. A na to składa się głównie współpraca z pracownikami, którzy mają coraz wyższe oczekiwania. Czy to oznacza, że osobie na tym stanowisku przydadzą się umiejętności coacha?

Kierownik sprzedaży każdego dnia mierzy się z nowymi wyzwaniami. Nie może chodzić na kompromisy, ponieważ jego głównym celem jest maksymalne zwiększenie poziomu sprzedaży. To właśnie dlatego powinien on codziennie motywować swój zespół do pracy. Jak jednak powinien to zrobić? W tym przypadku bardzo przydatne mogą okazać się metody zaczerpnięte z coachingu.

Coaching w sprzedaży

Kierownik sprzedaży musi odpowiednio podchodzić do swoich pracowników, motywować ich i zachęcać do podejmowania nowych wyzwań oraz wychodzenia ze swojej strefy komfortu. W tym przypadku bardzo przydatne mogą okazać się metody zaczerpnięte z coachingu, na które na pewno warto stawiać. Jest to przede wszystkim rozmowa i pokazywanie konkretnym osobom, że siła i wszelkiego rodzaju ograniczenia tkwią jedynie w nich i można je łatwo pokonać. W tym celu wystarczy chęć!

To oznacza, że kierownik sprzedaży zawsze powinien stawiać na szczere rozmowy ze swoim zespołem, aby rozwiązywać ich problemy i likwidować wszelkiego rodzaju bariery. Jeżeli sam nie potrafi tego robić, powinien skorzystać z pomocy profesjonalnego coacha, bądź udać się na szkolenie dla takich osób. Dzięki temu uda mu się sporo zyskać i będzie w stanie się jeszcze bardziej rozwinąć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *