Dba o swoich podwładnych i zadowolenie klientów. Mowa o kierowniku sprzedaży, który zawsze jest w gotowości do pracy. Dla osób na tym stanowisku nie mają znaczenia godziny, telefon odbierają w każdym momencie, bowiem w tej chwili mogą się ważyć losy firmy, w której pracują.
Kierownik sprzedaży zazwyczaj jest odpowiedzialny za zarządzanie zespołem przedstawicieli handlowych, oprócz tego nieustannie pozyskuje i w profesjonalny sposób obsługuje klientów. Osoba na tym stanowisku nieustannie musi efektywnie motywować, a przede wszystkim szkolić podległych sobie pracowników. Kierownik buduje i realizuje strategie sprzedaży firmy oraz prowadzi negocjacje handlowe z klientami.
W zakresie obowiązków tej osoby leży także realizacja planów sprzedażowych, w końcu jest ona odpowiedzialna także za wyniki sprzedaży. W związku z tym kierownik również przygotowuje i analizuje wyniki sprzedaży.
Firmy od kandydatów na to stanowisku wymagają wykształcenia wyższego oraz posiadania umiejętności efektywnego motywowania podległych pracowników. Na rozmowie rekrutacyjnej można usłyszeć pytania dotyczące kreatywności, a także umiejętności efektywnego zarządzania swoim czasem. Idealny kierownik sprzedaży ma wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz interpersonalne. Powinien on również posiadać prawo jazdy kategorii B.
Dodaj komentarz